perjantai 13. syyskuuta 2019

Päivät 5-7: Trogir, Kroatia

3 lomapäivää auringossa ja lämmössä. Päivittäin lämpötila on pysytellyt +30 asteen tuntumassa. Keskiviikko päivä nautittiin ja pysyteltiin Trogirin kaupungissa kierrellen ja ihastellen jälleen vanhan kaupungin pikkukujia ja illalla huvialuksia.

Torstaina oli vuorossa retki Medenan uimarannalle osa kävellen ja osa taksilla. Merivesi oli lämmintä ja maisema kaunis. Uimassa tuli käytyä muutaman kerran.
 Ettei retki kävisi liian urheilulliseksi, palasimme Trogiriin boat linella.

Tänään käytiin tutustumassa Spilitin kaupunkiin. Menomatka mentiin Bura Linen paatilla. Matka kesti tunnin ja hinta oli 34 kunaa/hlö eli n. 4,6 eur.

Spilitin vanhakaupunki on huomattavasti suurempi kuin Trogirin ja väkimääräkin luonnollisesti paljon suurempi. Hetken aikaa jaksettiin kävellä kujilla, ja sitten päätimme suunnistaa takaisin Trogiriin bussilla. Bussi oli n. 4 eur/hlö.

Se olisi sitten viimeinen ilta Trogirissa.  Ihanat kolme päivää takana. Huomenna aamulla klo 8 startataan kohti Italiaa. Hyvää yötä.